Tv-godis

Ikväll ska väl inte TV:n svika mig i alla fall. Jag såg att SVT sänder Zidane och hans drömlag. Kan det bli mycket bättre? I somras när jag såg Zinedine Zidane för första gången gjorde han 3-1 i slutminut mot Spanien. Kommentatorn hade precis sagt att denna stora franska stjärna gjorde sina sista landskamper någonsin i och med VM. Och det här målet tog dem till kvartsfinal. Då grät jag.

Jag vet inte vad det är, men sport får mig ofta att gråta. Det är som att jag kan tänka in in i vad dessa idrottsstjärnor har gått igenom för att nå dit de nått. Det finns inga vetenskaper i världen som kan ta dem dit, bara hårt slit och taskiga odds.

Ja, så första gången jag mötte Zizou i bild grät jag alltså. Och ikväll sänder de en dokumentär om honom. På något vis gick han rakt in i mitt hjärta. Detta franska lilla charmtroll som spelar fotboll som en gud.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag läser textdesign en högskoleutbildning under avdelningen informationsdesign. Massa skriva och massa text och en del layout.

2007-01-05 @ 00:11:54
URL: http://knatzo.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0