Prima ballerina

Jag har precis avnjutit en proteindrink som skulle smaka choklad enligt förpackningen. Den var precis så otäck som man skulle kunna ha gissat. Men om det hjälper mig att bygga lite muskler får det väl vara värt det.

Har varit på första balettklassen idag. Det var riktigt storslaget. Tror att det kommer att hjälpa mig i alla andra danser också eftersom balett är grunden till så mycket, bland annat jazzen. Jag kände igen de flesta rörelserna, men det kändes bara så mycket lättare när man fick en bra teknikgenomgång av någon som verkligen kan det här. 

Dessutom lyckades jag och L komma rätt klädda. Jag i tights, minikjol och benvärmare. Nästa vecka blir det även riktiga skorna. Passade på att sy fast remmarna precis innan jag skulle springa iväg så det blev väl lite fuskjobb. Men till nästa gång ska jag väl hinna lösa det.

Har för övrigt sett mig som vältränad. Men när jag stod framför spegeln iförd tights och bara armar såg jag inte särskilt vältränad ut - tyvärr. Vad är det för spagettiarmar?? Mer proteindrinkar.

Funderar på att maximera glädjen i helgen genom att ta två klasser även på lördag. Det här är livet!!

Kommentarer
Postat av: Fröken T

Tack för tipset! :) Nu har vi fått veta att vi i stort sett bara behöver 3 böcker, å vi är lite fula å kopierar... *schhhh* ;)
*haha* Jag dricker oxå proteindrink med chokladsmak, eller ja jag vet inte om jag kan kalla det choklad men det är var som står på förpackningen iaf... :/ Man vänjer sig med tiden kan jag lova!
Så vill jag hålla med dig om att bugg är otroligt kul! Jag(!) har faktiskt tävlingsdansat i både bugg och dubbelbugg! :D Det är stort för å va mig... *hihi*
Å sist men inte minst, blodcirkulation ut i händer å fötter existerar inte på mig heller för det mesta. Ibland (även under träning) kan jag få totalt blodstopp och fingrarna blir alldeles vita och tappar känseln. Obehagligt!
Ha en trevlig kväll (eller dag om du läser det imorrn bitti! :)
Lång kommentar det blev :/

2007-01-30 @ 21:25:42
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: Tennis

Sånna där drinkar burkar dom dricka där jag simmar. Ser väldigt läskiga ut. Jag vågar inte.

2007-01-30 @ 21:54:50
URL: http://tenniscresendo.blogg.se
Postat av: Hanna

Fröken T: Det är en annan bra metod jag kan rekommendera, jag ska inte säga något.

Som tur är smakar proteindrinken inte allt för mycket, ingen direkt eftersmak. Så på det viset är det inte så farligt. Men får man verkligen kalla det där blasket för choklad, nästan lite nedsättande...

Tennis: Det är lite läskigt, men ibland får man offra sig.

2007-01-30 @ 22:54:42
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Liv

Kul att baletten var rolig, din outfit lät himla söt ;-)

2007-01-30 @ 23:12:24
URL: http://leifiii.blogg.se
Postat av: Henrik

Mer avancerat med balett om du frågar mig ;) Japanska är väldigt intressant, högt tempo, men det är nästan bara bra, för jag känner verkligen att jag lärt mig massor på bara en termin.

Haha, var det de sista överlevande från 68-rörelsen och Kårhusockupationen som gjorde sina rösster hörda eller? =)

2007-01-31 @ 00:14:16
URL: http://wreten.blogg.se/
Postat av: Henrik

Man kan väl hyra klänningen? =)

2007-01-31 @ 00:27:33
URL: http://wreten.blogg.se/
Postat av: Hanna

Liv: Jag kände mig helt rätt - skulle nog inte göra det i baddräktsvarianten av balettdräkt, men en vacker dag kanske det blir en liten tyllkjol :-)

Henrik: Om det är Mao Zedongs hyllningslåt du syftar på så var det ett oväntat inslag under bröllopsmiddagen när brudgummen ställde sig och sjöng den.

Ännu lättare att dra på sig ett par jeans ur garderoben om du frågar mig - och bekvämare. Sen hägrar väl rådhuset :-)

2007-01-31 @ 09:38:49
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0