Krig gör sig aldrig bra

Jag har insett att jag verkligen mår dåligt av att se blodiga krig på film. Därför undviker jag det oftast. Jag känner inte att det finns någon anledning att utsätta sig för att se våld om man nu slipper uppleva det i verkligen livet.

Skulle försöka se Åter till Cold mountain igår. Men jag valde Tusenbröder III istället. Ett bra val. Slutade till och med lyckligt vilket inte kändes helt väntat. Så älskar jag ju Ola Rapace (som skådis och karaktär i just den serien menar jag).

När jag såg Saving private Ryan för många år sen (på bio) satt jag och vred mig i stolen i plåga. Jag tänkte att jag kanske skulle sova en stund för att i alla fall ha gjort något vettigt med tiden (vad var den, tre timmar lång?). Men jag övergav snabbt planerna eftersom ljudvolymen var plågsamt oundviklig att ta in.

Jag är emot krig, varför ska jag då se filmerna om krigen. Lite så resonerar jag. No more krigsfilmer för mig.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0