Fem centimeter

Så har det till slut hänt. Idag var jag 5 cm ifrån att få ett blött flak av snö över mig. 5 cm. En lillfingerslängd ungefär. Det här vädret är det absolut värsta. Man tvingas gå mitt i gatan för att försäkra sig om att inte bli träffad av något. Igår när jag lufsade hem genom stan var det nog just under noll, blankisen hade smält lite och behöll sedan en ganska fin form - perfekt blankis. Jag undgick att halka, men såg en kvinna som vacklade för varje steg.

Jag är glad att:

- jag inte lider av benskörhet
- jag inte har extremt dåligt balanssinne
- jag inte behöver släpa något genom snömodden
- jag kan spendera större delen av dagen inomhus :-)

Kommentarer
Postat av: Korneliuskatarina

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2009-03-11 @ 09:27:12
URL: http://korneliuskatarina.20six.fr

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0