Abrupt uppvaknande

Däremot kan uppvaknandet ibland bli lite väl abrupt vissa morgnar. Särskilt när man vaknar upp till sånt här. Som tur var råkade jag läsa även insändarna imorse. Där var det en teknisk doktor i luftburna partikelföroreningar som tyckte att blotta misstanken om att vi orsakar den globala uppvärmningen borde räcka för att vi ska vilja göra något åt det. Han menar också att det handlar om att vilja försvara en ohållbar livsstil som gör att vi väljer att tro på kvasivetenskap om att den globala uppvärmningen har naturliga orsaker. Jag blev lite varm i kroppen när jag kände att det åtminstone finns en person till som har samma inställning som jag. Jag funderar på att ringa honom och fråga om vi ska bilda ett parti eller om det finns någon förening som jag kan gå med i.

Jag vill göra något, förutom det som jag kan göra hemma rent praktiskt. Jag vill ut och missionera för den här saken. Den är viktig för oss alla, även om många vägrar att inse det för att få fortsätta leva som shopoholics eller bilburna varelser. Det är dags att förändra sig. Nu!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Om ni bildar ett parti så är jag gärna med.. en röst.

Nej, men jag tror att det är massor med folk som skulle göra mer om det fanns mer att göra. Jag är en av dem. Det enda jag gör nu är att klicka på två olika hemsidor varje dag och skriva uner listor lite då och då.

Gå in på climatcrisis.net och se/köp den filmen, den är svinbra!

2007-01-07 @ 20:06:19
URL: http://rainfor.blogg.se
Postat av: Vetleane

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2009-04-06 @ 09:37:52
URL: http://vetleane.myblog.es

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0