Voff

Första lektionen i att få skäll. Jag har varit på street. Läraren är lite speciell, hon vill ha full koncentration och disciplin på sina klasser och det kan jag mycket väl förstå. Men sättet hon försöker att skapa den är lite märklig.

Hon började med att skälla på oss för att hon struntade i om vi var trötta: "kan man dansa kan man fan vara med på uppvärmningen". Alla stod och var med på uppvärmningen, men det var andra lektionen, alla hade kanske inte varit med på första så att de visste hur den var. Hur som helst fortsatte hon med att berätta hur trött hon var och hur många klasser hon hade i veckan och att hon minsann inte gnällde om att hon var trött. Det var väl precis det hon gjorde. Jag hade inte hört någon annan gnälla.

Hon fortsatte med att skälla på oss för att hon struntade i om vi hade ont i musklerna, vi skulle arbeta fullt ut ändå, ta ut allt maximalt. Det förstår jag också. Men jag tror att peppning är bättre än skäll. De flesta brukar göra det bara man kommer ihåg. Jag tror det är påminnelser som behövs.

Senare fortsatte mon med att säga att vi måste säga till om vi tyckte musiken var för hög. "Fråga mig, jag bits inte..." Hrrrm, nej det har vi sett prov på.

Jag tror det kan bli en intressant klass om man låter allt rinna av en och tar till sig endast av godbitarna. Det är bra att alla oseriösa sållas bort, så det kan jag inte klaga på. Undrar bara hur många duktiga som står ut med detta vecka efter vecka. Jag tror på kärlek - men det kanske bara är jag. Det finns alltid ett positivt sätt att säga saker på. Använd inte negationer - säg vad vi ska göra istället!

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0