Sömntroll

Om man i sitt soundtrack väljer en låt som innebär att ligga vaken hela natten, så kanske man ber om det. Vid fyra gav jag nästan upp tanken på att alls sova, det kändes på något vis helt onödigt. Vad ska jag sova nu för, det spelar knappast något roll längre. När man har legat vaken fyra timmar och stressen rusar runt i kroppen är det nästan omöjligt att sova. Man har inte längre samma förutsättningar som man har när man först lägger sig.

Det som var bra var att jag hann komma på att jag inte tagit ut bröd ur frysen. Så jag fick i alla fall frukost idag. Det var ju skönt.

Jag låg nog mest och stressade upp mig över min förkylning igår kväll. Ville sova för att sova bort förkylningen och började därför också tänka att jag kanske inte skulle kunna somna. Men när jag sen låg där vaken kom jag på en massa andra saker att stressa upp mig över. Det har redan gått mer än en månad på det här året och fortfarande inte ett jobb i sikte. I och med det så finns inte heller några pengar i sikte.

Förra sommaren längtade jag mest över att jag den här sommaren skulle kunna få vara ledig. Har jobbat de senaste tre somrarna. Förra sommaren var det så påtagligt när jag varje helg var på landet och resten av familjen var kvar hela tiden när jag åkte fram och tillbaka. Då önskade jag mig lite ledighet i värmen. Men just nu ser det faktiskt inte så ljust ut med ledigheten.

Jag tänkte sova inatt i alla fall. Bara så ni vet.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0