Så har jag gjort mitt årliga besök på rean

Bokrean är definitivt något som förenar det svenska folket. Den startar samtidigt överallt och det finns något för alla. Dessutom är alla där. Det upptäckte jag idag när jag själv besökte den.

Först var jag förstås bara förvirrad och irriterad och såg mig själv gå i cirklar. Som tur var hade jag musik i öronen så att jag kunde stänga ute människorna i bästa görliga mån. Till slut hittade jag i alla fall en bok om att sy kläder som jag spanat efter. När den väl var funnen så släppte shoppinglusten på riktigt. Ibland krävs det något för att jag ska komma igång. Jag lyckades plocka på mig två deckare också innan jag ställde mig i den gigantiska kön. Jag kom fram precis i tid för att hitta två övervuxna män hamna i luven på varandra om var kön egentligen gick. Det slutade med att den ena sa "och så tilltalar du mig aldrig igen!" Nej, förmodligen inte eftersom han sedan lämnade butiken. Jag utgår från att de inte kände varandra sedan tidigare. Rea, det lockar verkligen fram det bästa ur människor.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är bra att vara hemma och föräldraledig, besökte rean innan den där hemska rusningen.
Fyndade flera bra böcker, utan att svettas.

2007-02-28 @ 10:28:15
URL: http://annakristina1.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Anna: Härligt, jag är också väldigt ledig på dagarna, men lyckades ändå tajma rusningen.

2007-02-28 @ 11:55:06
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Lovewashing

Great site, keep up the good work

2008-01-07 @ 23:21:15
URL: http://lovewashing.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0