Popp

Jag inser varför man ska specificera sig. Då blir det lättare att bli allmän. Konstigt, men jag ska förklara.

Var på popping idag, andra klassen. Popping ger ett så superschysst rörelsemönster som jag vill använda hela tiden. Lite robot-like. Men när jag lär mig poppa ordentligt på poppingklasserna kan jag ta upp dem på streetdancen och jazzfunken när vi poppar med ganska ojämna mellanrum. Men i vanliga fall så kan det ta en hel lektion att få till en popp som är en sekund av en hel koreografi. Nu har jag dock lärt mig poppa (ok, jag håller på och lär mig i alla fall), vilket gör att jag kan greja den omgående i alla andra klasser. Dessutom kan jag ta med rörelsemönstret och känslan och göra den till min egen grej i de andra danserna. Jag gillar poppingen mycket.

Ska maximera dansglädjen den här helgen. Det blir tre dansklasser till. Hoppas att jag får nytta av poppingen. Annars får jag stå hemma och poppa. L tyckte för övrigt att jag blivit duktig på att poppa.

Dansen är i mitt hjärta - och förhoppningsvis även i min kropp.

Kommentarer
Postat av: Fröken T

Visst är det spännande att rota lite längre ner i högarna å hitta roliga kläder! :) Sånt gör jag oxå titt som tätt... *S*

Ska testa på ditt tips där på praktiken sen så får vi se hur det funkar. Kanske att du har rätt! Hoppas det! :)

2007-02-02 @ 22:09:50
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: Hanna

Tänkte göra en djupdykning idag för att rota fram något nygammalt att pigga upp med...

2007-02-03 @ 16:14:37
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0