Matfanatiker

Min jakt på det perfekta frukostbrödet fortsätter, och det gör att mina degkrokar går varma. Jag måste hitta ett bröd som funkar. Den här veckan har jag redan lagt upp en strategi för vilka nya bröd som ska bakas. Jag kommer nog att lyckas fylla min frys till brädden. Kom på att jag bakat gott bikarbonatbröd förut, innan jag lyckades med jästbröd. Ska nog prova på det igen. Då kan man verkliegn trycka i hur mycket annat gott som helst i frukt- och nötväg.

Jag tänker på mat hela dagarna nu för tiden, vad jag ska laga här näst, hur ska jag ta mig ur köttfärssåsträsket, hur man kan maximera matglädjen och ändå få hushållskassan att gå runt. Man skulle i det närmaste kunna säga att jag fanatiserar runt mat. Det är nästan det enda jag tänker på. Ska få ett recept på lins- och blomkålsgryta av en kompis. Så gott som gratis att laga. Passar mig utmärkt.

Kommentarer
Postat av: Marcusrebekka

A exceptional happy site!

2009-12-11 @ 07:58:47
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0