Error on printer

Det är så typiskt mig att försöka fixa med saker, misslyckas och sedan inse att det förstör något större i hela kugghjulet.

Jag behöver ett foto på mig att ha på ett terminskort. Så jag tänkte att jag kunde skriva ut en bild på vanligt papper i skrivaren. Jag behövde bara fylla på färg i färgpatronerna. Hittade rent av färg till dem och skulle bara mecka i den.

Bänd upp locket med kniv och hammare. De kan inte mena allvar, tänkte jag. Men det var verkligen enda sättet, så jag satte mig med stämjärn och hammare och började banka loss det. Det såg inte ljust ut precis. Men till slut så lyckades jag faktiskt bända upp locket. Bara det att underlocket också bänts upp. Det var inte så att jag kunnat förutse det eftersom locket var solitt och alltså inte gick att se igenom. Jag gjorde bara mitt yttersta för att få bort det. Jag tänkte att det säkert inte spelade så stor roll utan satte mig med kanyler för att spruta i färg. Kände mig typ som en narkoman som gjorde rent kanylerna i skumgummi (inte för att jag har någon erfarenhet av det, men...). Jaha, och sen började färgen förstås att blanda sig mellan behållarna och jag blev tvungen att kasta bort allt.

Nåja, det får bli en bild i svartvitt, tänkte jag. Spelar väl ingen roll.

Nä, bara det att min skrivare vägrar fungera om den andra behållaren inte värmer dess själ. Så nu är jag utan skrivare. Inte hela världen, den är rätt gammal, begagnad och kass. Men den skrev i alla fall ut ibland om man vänslades lite med den. Nu gör den inte det. Blinkar bara error. Typiskt!

Kommentarer
Postat av: C.

Jag förstår dig! Jag var heller aldrig vän med min skrivare och bläcket var på tok för dyrt så numera bor den på vinden. Den har det nog bättre där..

2007-02-03 @ 18:52:05
URL: http://arligheter.blogg.se
Postat av: Hanna

Min har det nog bättre i skrivarhimlen - egentligen...

2007-02-04 @ 11:00:16
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Anthonylena

nice site keep it up ok

2009-05-14 @ 08:05:08
URL: http://anthonylena.myblog.es

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0