Dansglädje

Det mest märkliga hände idag på dansen. Vår lilla lärare kom in och tyckte att vi skulle ha kul idag. Det innebar att vi inte blev utskällda. En. Enda. Gång. På hela lektionen. Hon sa tvärtom att vi var duktiga hela tiden och påpekade hur gulliga vi var. Jag gick som på nålar hela tiden och gjorde mitt yttersta i väntan på att det skulle explodera. Vid något tillfälle sa hon att  "ja, nu är det dags att ta i". Då tänkte jag att efter det här kommer vi få skäll. Men nej.

Dessutom var tanten i receptionen på sitt allra trevligaste humör. Jag var tvungen att skynda mig och lämna in ett fotografi i veckan för att få mitt terminskort. Hon har tidigare skällt på mig för att jag ännu inte fixat det. Men idag satt hon och log avspänt. L fick till och med höra att hon var fin i håret!! 

Jag tror att de kommer att inse att det är så mycket roligare att vara glad och trevlig och att eleverna också blir mycket gladare då. 

Tyvärr tappade jag fokus helt på andra klassen när det var en kvart kvar. Jag kunde helt enkelt inte koncentrera mig på vad som skulle komma efter varje grej även om min hjärna arbetade för högtryck. Nå, jag tog ju ut mig maximalt på första i väntan på explosionen som aldrig kom. Skyller på det.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0