Cementklimparna

Jag bakade ett nytt bröd igår med linfrön och vetekli. Hade ganska stora förväntningar på detta bröd men lyckades inte hitta något lantvetemjöl, som det skulle vara, i affären utan fick prova lantmjöl ljus istället som jag trodde skulle kunna motsvara ungefär. Jag vet inte om det var mjölet, men bollarna blev som små cementklumpar som vägrade jäsa nämnvärt. De känns inte helt tillfredsställande som frukostbröd även om de säkerligen innehåller mängder med fibrer och annat nyttigt.

Jakten på det perfekta hembakade brödet går vidare. Jag tror både på linfrön och vetegroddar. Men vilket mjöl ska det egentligen vara?

Kommentarer
Postat av: Anna

Grovt bröd med frukt i, fikon och annat gott toppar klart listan över hembakat frukost bröd.

2007-02-25 @ 14:04:25
URL: http://annakristina1.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Anna: Gäller bara att hitta det perfekta mjölet också :-/

2007-02-25 @ 19:20:08
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0