Ifall att..

Jag kom till en lite märklig insikt idag när jag handlade. Jag har bara handlat en gång på hela den här veckan. En gång! Jag insåg det eftersom de hade bytt kassor på min ICA och jag bara har sett dem en gång tidigare.

Det som händer när jag förstår att det är så här min handlingsfrekvens ska se ut, är att jag handlar på mig en massa grejer ifall-att. 

♥ Ifall att mitt hembakta bröd tar slut köper jag lite knäckebröd att dryga ut med.
♥ Ifall att jag ligger vaken en natt och inte kan sova köper jag hem lite Finn Crisp (surdegsskorpor, mumma..) som jag kan tugga i mig på natten.
♥ Ifall att jag hinner hem innan dansen och måste äta köper jag hem yoghurt så att jag kan göra en smoothie.
♥ Ifall att jag skulle bli sugen på något gott ikväll köper jag hem crostinis att okynnestugga på

Jag måste helt enkelt se till att vara stark på mellanmålen, det känns som att jag gått hungrig lite för mycket den här veckan för att min kyl och mitt skafferi ekat tomma. Man vet ju aldrig när jag ska hinna gå och handla nästa gång. Tror aldrig jag haft det problemet någonsin. Men så har jag väl aldrig haft så många hobbies igång när jag har haft ett heltdisjobb heller.

Jag börjar förstå poängen med rikskuponger också. Ifall att jag inte hinner laga mat under helgen kan jag ändå få lunch eftersom jag har rikskuponger. Dessutom börjar konton också eka ganska tomt.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0