Dags att se sig om

Stockholmare. Är jag inte. Idag var det dock dags att ta reda på vad jag kan om Stockholm, genom Stockholmsspelet. Jag är nog ganska dålig på att se mig om, men det visste jag sen tidigare. Hur illa det var ställt visste jag inte.

Jag fick se en bild av en blå boll med en klocka på. Jag visste ju vilken boll det var. Jag tittar på den flera gånger i veckan på Åhléns vid Skanstull. Däremot undrade jag hur gammal den där bilden var. Min boll har då ingen dalahäst ovanför sig på en stav. Definitivt inte. De måste ha monterat den på bilden.

Jag kollade på vägen hem. Det sitter visst en dalahäst på klockan. Jag har nog aldrig ens lyft blicken så högt upp. Min fastnar vid klockan och stannar där helt enkelt. Jag måste bli mer uppmärksam!

Kommentarer
Postat av: nollåttan

vaaa? GÖR DET??? det har jag också missat.

2007-04-09 @ 22:59:47
Postat av: Klusterbitar

Jag är förvirrad. Vilken boll pratar du om? Känner inte igen någon boll. Har du ingen bild? :) Blev ju nyfiken nu när en dalahäst finns med på bollen :)

2007-04-09 @ 23:11:41
URL: http://klusterbitar.blogspot.com
Postat av: Iah

Ja, jag gör mitt bästa! =) Är dock inte helt nöjd ännu men hjärnan har tröttnat för idag... ;(

Känns som om det är fler än du som behöver öppna ögonen en aning... (Å ja, jag är en av dem!)

2007-04-09 @ 23:45:01
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: Staffan

Jag för min del har aldrig sett den blåa bollen, bara dalahästen...

2007-04-10 @ 08:20:12
Postat av: Blingbling

Va, sitter det en dalahäst där? Hahahah, det visste inte jag heller. Och då har jag bott i Skanstull i tre år. Herregud!

2007-04-10 @ 09:27:06
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Nollåttan: Dit och kika på den!

Klusterbitar: Jag har letat efter en bild med tyvärr inte hittat något. Ska fortsätta leta. Min kamera har tyvärr precis pajat så jag kan inte ta en bild själv.

Iah: Varför ska det vara så svårt...?

Staffan: Alla siktar vi in oss på det VI tycker är viktigt :)

Bling: Jag har bott här i sju år. I say no more...

2007-04-10 @ 09:30:05
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0