Sysselsättningsproblem

Igår fick jag ett nej från den första praktikplats jag sökt (panikplats). Det kändes lite betungande. Tillbaks på ruta ett då. Jag måste verkligen ta tag i det idag eller nästa vecka senast.

Jag jobbade för övrigt igår och då berättade chefen att hon rekryterat en ny assistent som börjar om två veckor. Ja, så jag har med andra ord bara två veckor kvar där. Det känns lite trist. Men jag e-postade förstås snabbt min arbetsplats från i våras och frågade om de ville ha mig. De svarade snabbt att de ville det. Så var det klart. Tyvärr är min arbetsgivare (bemanningsföretaget) lite snål så jag får samma lön som alltid - det vill säga en rätt låg sådan. Det är lite snålt med tanke på att de inte gjort ett skit för att få det här uppdraget. Det var helt min förtjänst. Arbetsplatsen vill inte ha vem som helst från bemanningsföretaget men är alltid villiga att ta in mig. Tycker jag borde kunna få synas i lönekuvertet - men icke!

Så är vår diskursanalys nästan klar. Eller rapporten i alla fall. Jag vet inte riktigt vad vi kommit fram till i diskursväg, men det verkar finnas en del i materialet i alla fall. Det innebär att nästa vecka är semiledig. Vi ska endast lämna in rapporten på hela veckan och det blir inte mycket kvar att göra. Förstå hur mycket pengar (av lönen som kommer in redan på måndag) som jag kommer att hinna spendera. Det är hur farligt som helst. Jag borde försätta mig själv på landet, låsa om mig och kasta bort nyckeln. Men antagligen kommer jag mest sitta där och vara rädd - och det blir dyrt att ringa mobilsamtal hela nätterna.

Ja, så står det till med sysselsättningsgraden i mitt liv. Jag får väl hoppas att det regnar nästa vecka i alla fall så jag inte ids gå ut. Eller att jag begraver mig i mitt sökande efter den perfekta (eller just vilken som helst) praktikplatsen.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0