Sommarkänsla

Jag vandrade till jobbet imorse endast iförd linne (nej, okej jag hade jeans också) - klockan 8 på morgonen. Väldigt somrigt. Jag gick där med solen värmande i ansiktet och en lätt bris som svalkade min annars lätt varma kropp. Jag promenerade i 20 minuter och blev helt varm. Men jag kyldes snabbt av på jobbet.

Var bara där halvdag så resten av dagen har jag spenderat med J. Vi har shoppat. Jag hade mest tänkt hänga med som moraliskt stöd eftersom det börjar sina i kassan. Men jag hittade mig en vinterjacka. Kändes helt fel i värmen, men jag blev så glad att hitta en att jag köpte den. Annars har jag problem med jackor. Det är helt enkelt inte mitt plagg. Jag brukar kunna bygga upp en del ångest inför ett jackköp och jag visste att jag behövde en ny jacka i vinter så jag har väntat på att ångesten ska sätta in i och med att kylan kryper på. Men nu slipper jag alltså det eftersom jag hann köpa en innan ångesten satte in. Inte var den farligt dyr heller så jag känner mig alltigenom lättad.

Gled hemmåt i värmen. Mina fötter kändes som hela lavapooler. Jag hade mina sneakers som i sig är rätt varma. Men dessutom hade jag rejält med strumpor på mig. Blir så när jag kör mina baggy jeans.

Jaha, undrar om jag ska köra lite pilatesträning ikväll för att träna upp benen inför nästa pass på dansen på tisdag. Vår lärare körde hårt med oss igår. När han gick ner i spagat kände jag bara att jag gav upp lite lätt...

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0