Perkolatorbreak-down

Pluppen på min perkolator håller nu på riktigt på att trilla av på riktigt. Den har liksom brutits av på grund av för många borttaganden av locket antar jag. Men hur ska man annars gå tillbäga när man gör sitt kaffe? Ska man helt sonika plutta in lite vatten genom pipen och koka på sumpen *huäh*? Hur som helst är jag lite oroglig för om jag ska få något morgonkaffe alls. För att inte tala om alla kommande dagars kaffe som är helt i farosonen. Rotade fram garantibeviset igår och insåg att garantin går ut om tre veckor. Yes! Sån tur brukar jag då aldrig ha. Det brukar alltid vara tvärtom, att den har gått ut för tre veckor sen. Jag måste alltså ringa dit idag och fråga om det är någon mening att komma in med den för ett pluppbrott så att säga. Men det borde väl ingå i garantin som alla andra problem - eller?

Det bästa med den här morgonen är att jag kan få läsa hur Göran Persson förlorade valet. Det är många bilder på honom när han sitter och tar det lugnt på Harpsund. Kan det vara anledningen till att han förlorade? Nåja, jag följer nära debatten om han efterträdare. Om det inte blir en kvinna så smäller jag av och tappar förtroendet för socialdemokratin på riktigt (som att det alls behövs så mycket mer?). Jag drömde appropå det att jag vann presidentvalet i USA inatt. Hur stort vore inte det? Jag har inte ens övervägt det som ett potentiellt jobb tidigare. Hur kan det komma sig? En ung, kvinnlig, icke-amerikan som president. Undrar om jag skulle ha någon chans? I så fall skulle jag nog få göra något drastiskt för att ha råd med kampanjen först är jag rädd.

Kommentarer
Postat av: amanda

montpellier, frankrike :)

2006-09-24 @ 10:29:42
URL: http://amandaifrance.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0