Liten uppdatering - direkt från Finland

Jaha, nu sitter jag alltså i Finland online. Det har aldrig hänt förut, det blev så av en händelse bara.

Allt flyter på här i normal samtalston, så att säga. Förutom när mormor tittar på nyheterna, då är det extrem volym kan jag lova. Nästan så där så att det är läge att utrymma fältet. Annars så är det mycket ätande, kortspelande, bastande och ordbajsande. Allt är som det brukar. Men jag faschineras enormt över hur pigg man kan vara vid 80 respektive 90 år. Mormor, 80, springer runt och lagar mat, handlar, diskar, fixar och spelar kort hur skarpt som helst. Hennes gubbe, 90, är kanske inte så snabb i benen. Kortspelandet är inte lika skarpt som mormors, men nog vinner han ibland. Mormor försöker ibland spela för dem båda men det är nog mest ett tecken på hennes energi mer än något annat. För jag känner att hallå, ge honom en chans, han är gammal. För sin ålder hur pigg som helst. Vad mer kan man önska sig i den åldern?

Nur är det snart dags att äta middag. Jag kan inte säga att jag hunnit bli hungrig sen lunch. Men det är bara att mörka och käka på.

Kommentarer
Postat av: Honken

Åhh, jag tycker att det är underbart när man bara får en massa mat hela tiden! :-)

2006-09-09 @ 18:31:03
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag minns när jag var liten och farfar alltid skulle lyssna på nyheterna. Då var vi tvugna att vara knäpp tysta. Varje timme.

2006-09-09 @ 19:55:48
URL: http://knatzo.blogg.se
Postat av: Hanna

Honken: Jag med, men ibland blir det för mycket av det goda. Det blir ogott :-)

Kattis: Ja, det är konstigt det där med nyheterna. Min mormor hör också på nyheterna flera gånger om dagen. Nåt ska man väl göra som pensionär antar jag. Lite schysst ändå att de vill hålla sig så uppdaterade, men hur mycket kan hända på en dag?

2006-09-10 @ 20:52:16
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0