En liten lista

En lista jag fick per e-brev.


1. VAD HETER DU?

Hanna (Hå a enn enn a)


2 VAD ÄR  DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?

Gråmelerade

3. VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU

Kelly Osbourne - One word


4. VAD GJORDE DU IGÅR?


Var på biblioteket, läste, satt vid datorn i en evighet, bakade och lyssnade på musik i massor


5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?

En liten Taleggio på kex tillsammans med mango, måste ju sätta lite guldkant på tillvaron ibland :-)


6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU? 

mörkt

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN  MED? 

mamsen

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA  KÖNET?

Nja, jag är dålig på att se mig om, oftast ser jag inte förrän de har öppnat munnen. Då är det föstås det de säger som är viktigast och det de inte säger och huruvida de lyssnar på vad jag säger. Om det inte är någon som fullkomligt lyser upp rummet förstås. Men det är en utrotningshotad art har jag förstått.

9 GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?  

Jajomän, uuuunderbar människa, mycket parant.

10. HUR MÅR DU IDAG? 

Bra, bra, bra


11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK? 

Vatten

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK?

Champagne!

13. FAVORITSPORT?

Jag kollar helst på ishockey, friidrott och gymnastiska saker (idlaflickorna...) men utövar inte direkt någon sport alls.

14. HÅRFÄRG?

Råttfärgat under blonderingen


1 5. ÖGONFÄRG?

De flesta säger blå, men faktum är att jag tycker att de skiftar i grönt och dessutom med en gulaktig kant vid iris. Mer komplicerat än så behöver man ju knappast göra det.


16.SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG??


Solnedgången är ju vackrast. Eller det kanske beror på att jag normalt sett brukar sova mig igenom soluppgångarna.

17. SYSKON OCH DERAS ÅLDER?

Två äldre bröder: M 32 och R 30.


18. FAVORITMÅNAD?


Jag får sentimentala skolavslutningskänslor i slutet av maj och början på juni när allt är så där prunkande grönt och det luktar syrén och nyklippt gräs.


19. VILKEN FILM SÅG DU SENAST?


Film? Jaha, ja det måste ju ha varit något på TV eftersom DVD-spelaren fortfarande inte är inkopplad (efter 1 ½ år saknar jag fortfarande ett scartuttag - kommer nog inte ändras på ett tag). Vad kan det ha varit? Något halvdåligt förmodligen...

20. FAVORITDAG PÅ VECKAN? 

Tisdag. Konstig dag kanske men jag tycker mig se att det finns en viss guldkant på just tisdagen.


21. FAVORITHOBBY? 

Bandet, lyssna på musik, dansa, gymma och läsa.

22. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON? 

Jag vet inte om jag är för blyg just, vet inte riktigt om jag gillar konceptet helt enkelt. Men jo, jag kanske är för blyg då. 
 
23. FAVORITLÅT(ar)

Eh.. hur många får jag välja?
Litet urval från playlisten just nu:
Bästa dansadiscolåten: Rythm is a dancer - Snap
Bästa partylåten: Poison - Alice Cooper
Bra rocklåtar: Carnival of rust - Poets of the fall
Evil - Interpol
I write sinds not tradgedies - Panic! at the disco
Show me how to live - Audioslave
Bästa rockklassikern: Break on through (on the other side) - The Doors
Marit Bergmans bästa: From now on
Kents bästa: Bergodalvana
Mitt bands bästa låt: Olives
 

24. SOMMAR ELLER VINTER?

Sommar! Jag gillar värme!

25. KRAMAR ELLER KYSS?

Kramar

26. FÖRHÅLLANDE ELLER ONE-NIGHT STANDS?

Hm, jag får nog passa så länge. Återkommer i det ärendet...

27 CHOKLAD ELLER VANILJ?

Choklad!!


28. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA?

Det kan du hoppa upp och sätta dig på


29 VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN  SVARAR? 

Jag vet inte, någon med löjligt mycket tid på nacken :-) 

30. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN  SVARAR?

M F2 (i min familj måste vi ha hela löpnummerserier för att hålla isär Mariorna) eftersom jag fick den från henne.


31. HUR BOR DU OCH MED VEM/VILKA?

Liten, charmig etta på Söder med utvecklingspotential - något för den händige. Jag och dammråttorna (nu har den där förbannade dammsugaren lagt av helt).


32. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?

Jag har en konstant längtan efter Harry Potter, men jag får ge mig till tåls innan nästa kommer antar jag. Annars blir det mycket kriminalromaner i alla möjliga former. Gärna svenska.


33. VILKEN VAR DEN SISTA SPELNINGEN DU VARIT  PÅ?

Jag minns inte och det betyder väl att det var alldeles för länge sen. Men snart är det i alla fall Marit :-)


34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?

Någon sån har jag inte.

35. FAVORITSPEL?

Jag spelar ogärna, men det är klart, vid familjesammandrabbningar blir det en del Gin&Rom. Så kortspel får det väl bli.


36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGA?

jaa då 


37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?

Skulle inte tro det.

38. ÄR DU ROMANTISK? 

Det tror jag inte. Men jag skulle gärna vilja se en definition av vad det egentligen innebär.


39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR  LYCKLIG?

Motsatsen skulle innebära olycklig och det kan jag definitvt inte påstå. Jag antar att man måste skapa sig sin egen lycka i det lilla på något vis. Det tror jag att jag är ganska bra på.

40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?

Några vänner

41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?

Hitta den perfekta dammsugaren, gymma, läsa och antagligen träffa mamsen.


42. VAD ÄR KLOCKAN NÄR DU SVARAR PÅ DETTA?  

19.34 piiiip

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0