Bandstart

Vi har varit utan trummis länge i bandet. Sen jag slutade i stort sett, det är två och ett halvt år sen. Vi hade H ett tag, men han kom och gick som han ville och man visste aldrig riktigt om han skulle dyka upp. Sen hade vi kusinmannen N, han var bara så usel att jag höll på att hoppa av bandet. Försökte få M att säga upp honom men det tog sån tid. Jag led verkligen då han spelade trummor. Aldrig har vi sackat så mycket i tempo.

I våras började jag snacka med J om bandet. Han har spelat trummor mycket tidigare och jag har förstått att han är grym. Så sa jag att han borde komma och köra lite med oss. Han trodde det skulle kunna bli lite konstigt om vi inte trivdes ihop i bandet eftersom vi kommer att ses i andra sammanhang eftrsom vi umgås med samma människor. Jag höll med. Så vi bestämde att vi ändå kunde prova en gång och bara känna efter utan att bestämma om fortsättningen. Men vi bestämde inget just då. Sen hörde han av sig och frågade om han fick komma och prova en gång. Jag blev eld och lågor. Men vi hann aldrig innan vi tog sommaruppehåll med bandet.

Idag hade vi första repet efter sommaren. Jag träffade J på en 30-årsfest i somras och han tyckte jag skulle höra av mig när vi skulle köra igång bandet igen. Jag mejlade honom härom veckan att vi skulle köra igång och lite annat han skulle kunna tänkas vilja veta i förväg. Idag ringde han. Jag trodde han glömt bort det eller ångrat sig, men icke. Så han kom och körde med oss. Han är så bra och så trevlig och jag sa hela tiden att om det är så att han vill köra så är han välkommen. Han tyckte att det var kul och att vi hade ett schysst sound. Så han ville gärna komma tillbaka om han fick. Så gick det till när vi fick en bra och trevlig trummis. Inte illa. Vi är med trummis och man kan åter kalla oss ett band. Vi har kört trummaskinen Roland på repen allt för länge. Yeeeah. Det var otroligt kul att sjunga igen också. Det var två månader sen jag hade möjlighet att ta i från tårna. Det är ju svårt hemma i lägenheten annars. Vill inte störa grannarna i onödan. Men nu så - är ordningen återställd. Rocken regerar i mitt liv igen.

Kommentarer
Postat av: IDA

Roligt med ett band. Kan man inte få ett smakprov?

2006-09-05 @ 22:33:49
URL: http://navelludd.webblogg.se
Postat av: Hanna

Vår demo är lite gammal och väldigt inaktuell tyvärr. Men jag lovar att höra av mig när vi har en spelning :-)

2006-09-05 @ 23:28:42
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0