Vad är det med min granne?

Grannen ovanför har varit igång hela natten. Det har tappats saker i golvet, flyttats möbler, spelats konstig musik (i och för sig på låg volym, men ändå så att den enformiga melodislingan hördes) och haft sig. Jag vaknade flera gånger under natten av stort obehag eftersom mina lakan tydligen är lite riviga fortfarande - trots att jag haft dem flera gånger nu. Jag var till slut tvungen att hämta min fleecefilt att lägga emellan för att alls kunna sova. Hur som helst gjorde det att jag hann ta del av cirkusen där uppe vid flertalet tillfällen. Imorse vaknade jag så av att hon skrek i telefonen ett par gågner. Hon verkar inte kunna ha en normal samtalston. Det visade sig att hon skulle träffa någon utanför porten (så mycket förstod jag av samtalet) och när jag kikade ut stod Box Delivery där med en säng utanför bilen. Sen tog det en jäkla massa tid innan hon började bära upp den. Det visade sig att hon väntade på någon annan som skulle bära upp den åt henne, Box-killen fick snällt vänta på att han kom.

Sedan dess har det stampats runt där uppe med skor ganska länge. Det kan väl vara läge att ta dem av sig när man väl kommit in och ställt ifrån sig sängen. Eller? De har också vält ner sängen på golvet väldigt oförsiktigt och tappat benen i golvet ett par gånger innan de till slut skruvats fast. Men mannen som hjälpte henne att bära är kvar för de skriker till varandra där uppe med jämna mellanrum. I bakgrunden till allt det här är den enformiga melodislingan igång på låg volym. Jag undrar bara hur hon står ut med sig själv. Det måste vara så mycket ljud uppe hos henne hela tiden. Kan hon inte sluta tappa saker hela tiden i alla fall?

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0