Uselt rep

Vi hade det sämsta repet någonsin idag. Inget stämde, vi hittade aldrig tempot, allt skar sig och jag sjöng helt fruktansvärt. Det var som att mitt självförtroende skvalpade runt på botten. Jag kunde inte ta en ton rätt och allt låste sig. Plötsligt var det som att jag kom på att jag inte alls kunde sjunga och att allt lät gapigt. Jag hade panik hela vägen hem. Jag är helt hes nu för att jag skrek halsen av mig. Är det bara en dålig dag eller är det här verkligenheten? Det skulle kunna vara en viss rampfeber som sätter in också. Vi har bara fyra veckor kvar och låter fortfarande skit. Eller jag i alla fall.

Vad ska jag ta mig till för att komma upp ur djupet? Sjunga hela dagarna i ända och tänka positiva tankar. Jag vill att vår spelning ska bli helt mäktig och jag vill vara på min absoluta topp. Trummisen frågade om jag vill trumma på en låt så kunde han sjunga den. Jag sa att jag inte skulle fixa det. Inte skulle fixa det? Vad är det för ny inställning? Jag har väl alltid fixat allt. Framför allt har jag tänkt att jag gör det. Jag har aldrig haft dåligt självförtroende vad gäller min sång. Min röst är vad den är och jag har alltid arbetat positivt runt den.

Vad är på gång? En liten livssvacka?

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0