Svårmotiverad

Min dammsugare har kommit och ligger på ICA och väntar på mig. Sen ska här dammsugas medan grannarna sover - den är ju så tyst min fina dammsugare. Moahahah, jag blir så lycklig. Jag måste bara släpa hem det gigantiska paketet på ca 9 kg först. Får ta det lite senare idag när jag har vaknat till lite mer.

Jag känner att jag har lite svårt att motivera mig till att sova på kvällarna när mina dagar ser ut som de två senaste har gjort. Jag har inga riktiga mål med dagen förutom att läsa litteratur. Sen är det också väldigt svårt att komma igång med att göra det, för det finns så mycket annat som är roligare. Jag borde planera in lite andra saker om dagarna än att bara sitta hemma och harva. Men å andra sidan är det bra för mig att inte gå ut, det går mindre pengar då. Jag har faktist inte gjort av med mycket pengar de senaste två veckorna måste jag säga, förutom i helgen då jag gick ut. Men jag har inte shoppat något alls och det är väldigt bra för min ekonomi. Jag shoppade loss rejält när lönen kom och trodde aldrig jag skulle kunna hålla mig resten av månaden. Men jag fick tydligen tillgodose de behov jag hade, för jag har inte ens längtat ut i affärerna de senaste veckorna. Jag kan inte ens komma på något jag verkligen behöver (och det är ovanligt, jag kan alltid skapa nya behov). Förutom ny mössa och halsduk, men det hittar jag inte ändå. Kanske beror shoppingsugfrånvaron på att jag mår så bra ändå att jag inte behöver skapa mig artificiell lycka, som jag ändå måste vidstå att shopping ger för stunden. Eller också borde jag helt hålla mig ifrån att bli hemfreudian. Man ska inte vara sin egen psykolog, det blir aldrig bra.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0