Lek med texter

Idag ska jag till Rosenbad och göra ett projekt. Det känns väldigt flådigt att få komma dit. Jag gillar att uppehålla mig och göra skolarbeten i stora välkända organisationer. Det verkar så i alla fall. Själv känner jag mest att jag måste utnyttja alla de sista möjligheterna jag får i skolan att göra diverse olika projekt. Snart är det skarpt läge och då har man inte lika mycket att luta sig tillbaka mot. Det är bara att hoppas att jag blir anställd. Det känns ändå lite tryggare att ha en hel organisation i ryggen än att stå själv som konsult.

Jag har i och för sig redan ett jobb som går ut på ungefär samma sak som det vi ska göra i projektet i den här kursen. Idag ska vi kartlägga hur de arbetar med sina texter på intranätet och utifrån det utforma en skrivkurs. Mitt jobb går ut på att göra texter på ett företags intranät mer läsvänliga och hela strukturen bättre. Det är kul, men förvirrande. Var börjar man, vad behöver de hjälp med och så vidare. Själva textarbetet räds jag inte. Det är själva projekterandet, att det är jag som styr som är lite läskigt.

Nåja, idag är allt bara på lek i alla fall.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0