Längtan skala

Min dator höll på att packa ihop igår. Ja jo, jag vet, det har plockats hem en hel del saker det senaste halvåret. Men inte så mycket att minnet skulle vara fullt, det är ju helt osannolikt. Så jag började städa disken från skräp. Visst rymde jag ut lite yta av det, men det var fortfarande lite tight med plats. Jag funderade vidare vad det skulle kunna bero på. Då kom jag på att mitt administrerande av musik kan ha blivit lite platsoekonomiskt. Jag har all musik två gånger i olika kategoriseringar. Det var bara till att börja städa upp och ta bort. Nu känns det lite tryggare igen. Men jag tror att det är dags att börja se sig om efter en ny dator när möjlighet ges. Den här har verkligen ett par år på nacken. Jag har aldrig köpt en dator förut, så det ska bli kul. Jag får nog vänta till efter jul ändå och se om jag skaffar mig ett jobb.

Jag känner för övrigt att jag lever ganska mycket för efter jul. Det är då livet kommer att börja, hmmm. Förväntningarna jag har fått på hur det är att ha ett jobb kan ha blivit lite väl stora. Jag trivs ju egentligen väldigt bra med att plugga. Jag tror bara att den ekonomiska delen kommer att kännas lättare. Köpa en dator blir en möjlighet och inte ett ekonomisk självmord. Jag vet inte hur jag tänker egentligen. Jag är expert på att göra av med pengar och det spelar ingen roll hur mycket jag får in för allt kommer naturligtvis hinna gå åt innan månaden är slut. Förhoppningsvis kommer jag inte ha tid att göra av med så mycket pengar när jag jobbar.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0