Julstämning

Det var länge sen jag lagade det senast, men det luktar jul när man gör det. Så jag kände att det var dags idag. Jag fick solgul kyckling till middag. Den lagas i ugn med creme fraiche, ost, dragon och saffran. Och det luktar så gott med saffran, för att inte tala om hur det smakar. Jag skulle kunna använda den i min matlagning lite oftare. Yum, yum. Det luktar nu jul här hemma och jag kom på att det ska bli lite mysigt med höst och vinter ändå.

När jag var och handlade idag kikade jag förresten in en sväng på bön- och linshyllan. Det är inte precis så att de där påsarna med torkat innehåll retar ens aptit, men de kostar då definitivt inte många kronor. Jag var inne på Anna Skippers sida på www.tv3.se för att se om hon hade några bra recept på rätter med bönor och linser. Där laddade jag ner en hel kokbok med recept från programmet. Så jag hittade ett och annat med bönor och linser. Nu ska det lagas linsbiffar och böngrytor. Det är hur mycket proteiner som helst i de där produkterna och de är som sagt betydligt billigare än kött. Så nu ska här byggas muskler (eller i alla fall ätas proteiner :-). Undrar hur mycket proteiner man kan få i sig på en dag utan att överdriva...?

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0