Det kallas för grannar - oundvikligheter

Jag vill inte verka tjatig, men min granne är antagligen galen eller också hårt ansatt från olika håll. Nyss hörde jag hur hon ökade röststyrkan och plötsligt stod ute i trappen och skrek. Det var tumult en stund och till slut skrek hon "jävla översittare!" och kanske "försvinn!" så att det ekade i trappen. Sen slängde hon igen dörren. Det konstiga är att man aldrig hör att hon får svar, det är alltså en väldigt tyst mottagare av orden eller också finns det helt enkelt ingen.

Jag borde verkligen flytta. Vem vet vad som händer härnäst? Hur länge ska jag stå ut (och hon för den delen). På nyårsdagen kom en pikéstyrka hit och var uppe och "hämtade" henne. Jag antar att någon granne ringt och trott att det var bråk i lägenheten för då skrek hon så gott som hela dagen. Frågan är vad man kan göra om det nu är någon som hon pratar med i telefonen (eller för sig själv). Det är påfrestande för psyket att höra det här hela tiden. Så typiskt stockholmsk av mig att bara tänka på mig själv. Men vad ska jag göra, bjuda henne på fika och en pratstund? Hon skulle nog bli förvånad.  

Kommentarer
Postat av: Juliusandrine

Very informative and enlightening website

2009-04-08 @ 11:15:19
URL: http://juliusandrine.myblog.es

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0