Bus och mys

Jag har haft en så skön dag med mamsen. Vi har kollat lite i affärer, ätit lunch, fikat och träffat brorsan med familj. Mamma är förresten också en rätt duktig spendare, det måste ligga i generna. Idag shoppade hon en kappa och en väska som hon hittade och bara var tvungen att ha. Roligt! Igår hade hon köpt stövlar som var mer av boots. Min mamma, snart 60, ser riktigt poppig ut måste jag vidstå. Det är lite roligt.

Fick alltså möjlighet att busa med min lilla brorsdotter idag. Hon har haft feber men var idag väldigt pigg i kroppen. Hon busade runt och pratade på (även om vi inte förstår allt hon säger). Hon kallar mig Na, det är mitt namn i hennes värld. Det duger gott åt mig. Kort och bra! Så var hon väldigt gosig idag, skulle sitta i knät och läsa och var ändå ganska lugn när jag satt och tittade på bilder med henne. Hon satt lugnt och snällt i mitt knä. Väldigt mysigt! 

Min sentimentalitet har i alla fall tagit priset. Jag började nästan gråta när jag såg Skärgårdsdoktorn nyss. Det var helt löjligt. Jag hann knappt mer än slå på TV:n förrän jag kände hur det stockade sig i halsen. Orsaken: Doktorn (Samuel Fröler är för all del väldigt snygg) förlöste en baby med rumpan först i en båt som var vilse i dimman. Där satt jag och lipade nästan. Ja, vad säger man? Det har varit en känslomässig helg...

Kommentarer
Postat av: Anonym

så mycigt½

2006-10-01 @ 20:18:30

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0