SPA

Vem behöver inte något uppvärmande och samtidigt renande dagar som dessa när det är så här kyligt ute. Jag har känt mig helt mosig nu på eftermiddagen, som om jag skulle ha haft en lång dags vandring över tundran och nu kommit in och satt mig framför öppna spisen. Jag var ute i femminuterspass så det känns helt löjligt. Hur som helst ska jag belöna mig själv med ett bad idag. Badkarsbad med badbomb. Vad kunde passa bättre? Till det, eventuellt lite levande ljus, Anna Ternheim i högtalarna och kanske en liten whiskeyrackare.

Vadan denna belöning? Jo, jag är faktiskt uppe i 10 sidor på min hemska examination i skrivdidaktiken. Jag ska fila på den och stöta och blöta lite till. Men förmodligen inte så mycket mer ikväll. Jag tror att dispositionen är tematisk efter hur min hjärna är disponerad, det vill säga ganksa godtyckligt och förvirrat. Det antar jag att jag måste lösa innan den ska in. Men det får nog bli en annan dag. Nu ska jag glida ner i många liter varmvatten.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0