Nackdelen med grannar

Jag har tvättdag idag. Ungefär så kul som man kan ha det en lördagkväll. Till råga på allt har de som tvättat innan verkat glömma bort att de tvättar, för tvätten hänger kvar i torkrummet. De verkar inte ha varit där på timmar för både torktumlarna och torkrummet har stängts av. Igår kanske? Det var hur mycket tvätt som helst som nästan hängde över varann så jag orkade inte plocka ner allt. Det är vekligen inte mitt jobb. Så istället får jag vara martyr och hänga all genomblöt tvätt inne i lägenheten. Om jag drar på elementen lite kan jag få ångbastu av all fukt antar jag. Jag tumlade dock lakan och sånt genom att hälla ur deras tvätt i deras tvättpåsar. De kan inte ha tvättat på veckor för det var såna extrema mängder. Jag förstår att de tvättar sällan med tanke på det där minnet som verkar tryta. De kanske alltid glömmer all tvätt, blir av med den och blir tvugna att köpa nya grejer.

Nå, är det idag jag ska bli den arga grannen som sätter upp lappar i tvättstugan? Jag känner mig måttligt road av att ha blivit av med min torkrumstid. Jag trodde liksom att den ingick i tvättiden. Men jag kanske har fel..?

Kommentarer
Postat av: Mickan

Tvättstuga ja, jobbigt... Folk bokar tider och så kommer de inte dit. Eller så har de inte rengjort och plockat undan efter sig. Så irriterande. Jag tvättar ju i en "ny" tvättstuga nu när jag bor i studentkorridor och allt... Varje gång innan jag tvättar så har jag fått tömma och rengöra tvättmedelsfacken för de är fulla i tvättmedel och usch. *ryser* Sen är tvättiden så kort så man får förbaskat hänga upp kläderna i lägenheten i alla fall då det inte har torkat för att någon annan har slängt ut ens kläder för att få en torktumlare själv...

Ja, Markus är verkligen KING! Så j*vla bra rent ut sagt.

Läste att du sjunger också. Så trevligt. Gör jag med nämligen. :D

2006-11-19 @ 00:49:27
URL: http://angel-like.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0