Fulltecknat även idag

Jag har hunnit stressa runt även idag förstås. Men jag har också hunnit med allt jag skulle. Skrivit klart skolarbetet, så gott som i alla fall. Måste väl läsa igenom det ett par gånger till, det smyger sig alltid in konstigheter. Så hann jag till biblioteket och till min favoritaffär. Där lyckades jag slita med mig två underklänningar/kjolar innan jag mer eller mindre rusade hemmåt. Lyckades hamna i en bankomatkö. En tant stod och fiddlade i minst 10 minuter (kändes som en halvtimme för att jag var så stressad och så uppe i varv). Killen framför såg ut som att han skulle strypa tanten och själv svettades jag floder och suckade ljudligt. Jag antar att hon inte har någon internetbank och således utförde sina bankärenden där. Aaaah, det borde vara olagligt att antasta bankomaten så länge. Väl hemma hade jag ca 25 minuter på mig att göra mig i ordning, hitta den ultimata outfiten och dessutom kasta i mig mat. Sen rusade jag vidare till svägerskans 30-årstillställning. Jag hann busa en del med Skruttisen medan jag drack något glas vin. Vi flög flygplan tills hon utmattat loggade ut i pappas knä.

Nu är jag hos nästa svägerska och ska inta mer vin under kvällen. Det är nämligen vin/tjejkväll. Brorsan har påpassligt nog blivit sjuk, så han går runt här och hostar ömkligt. Han bad om nycklarna hem till mig så att han ska slippa dra runt på stan tills han är välkommen hem igen. :-) Det går väl bra. Tur att han inte sa det innan för då hade jag väl stressat runt och försökt hinna städa innan jag gick också. Nu får han ta det som det är.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0