En ny tanke

Den här dagen har till stor del tagits upp av långa miljödiskussioner. Det var lite kul, för vi snackade om det på lunchen (som vanligt) så ämnet återkom vid flera gånger under dagen. Dagen slutade med att min handledare satt vid vår "ö" och snackade miljö och klimatförändringar i typ en halvtimme. Hans mest konstruktiva förslag var att vi ska bo i busskurer i skogen. Men hela diskussionen var inte på den nivån. Däremot sa han något väldigt bra. Han tyckte jag skulle bli en del i ett större nätverk där man kan diskutera miljö, gå med i något parti eller angagera mig på något annat sätt. Han tyckte att det var hemskt att jag går runt med de här tankarna utan att få utlopp för dem. Är det det jag ska dedikera mitt liv till möjligen?

Jag har i alla fall fått upp en ny punkt på min agenda. Det finns två ämnen jag brinner för: miljö och genus/jämställdhet. Men det är kanske dags att jag engagerar mig på riktigt istället för att gå runt och missionera för människor som oftast inte vill höra (läs: på fester och middagar). Det är bättre att diskutera med människor som vill höra för att konstruktivt komma fram till lösningar. Det är ju dit vi måste. Reflektera och missionera i all ära, men vi måste komma fram till något också.

Så nu har jag min första punkt på mål i livet: engagera mig politiskt! Det skulle dessutom kunna kombineras med mitt arbetslivsmål. För så mycket fritid till förfogande har jag tyvärr inte.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0