En ledig dag i stan

Jag tog ett beslut igår. Helt själv faktiskt. Jag hade haft en skön dag på landet. Vi hade varit vid havet, jag hade bränt mig i ansiktet och allt var i största allmänhet bra. Då kom jag på att jag var värd en dag hemma i stan som var helt ledig. Så jag åkte hem på kvällen. Det var så sköööönt att sova i min egen säng och slippa vakna tidigt. Minns inte när jag gjorde det senast, men det måste har varit innan skolan slutade. Alltså i början av juni. Då när det fortfarande var grönt och prunkande vackert ute.

Imorse vaknade jag 10, helt så där skönt groggy som jag bara blir när jag sovit djupt och för länge. Ahhh... Jag åt frukost länge. Som jag visste skulle morgontidningen sluta komma på en helt olämplig dag. Idag. Första morgonen på länge som jag skulle haft tid att faktiskt läsa den. Nåja, ingen större skada skedd. Jag hade en veckas olästa tidningar på hög som jag kunde hugga in på. Färskvara eller inte, det funkade för mig. Sen gled jag ut i solen och la mig tills det mulnade. Jag hann även sticka iväg till gymet som dagen till ära var ekande tomt. Det är så skönt att kunna träna på dagen så att jag slipper vara helt akut hungrig och nästan stappla hem efteråt. Sen hann jag ligga mer i solen och ta en liten promenad. Jag ville bese min stad. Det var så länge sen jag gick. Jag älskar ju Slussen vid den här tiden. Det är så nostalgiskt att gå där. Spenderade större delen av mina två första år i stan i de krokarna. Those where the days...

Jaha, jag kan inte säga att jag tagit tag i sånt där som jag borde ha gjort med tanke på att jag får storbesök i helgen. Men jag hade i alla fall en riktigt skön, avkopplande och framför allt egen dag. Lite kvalitetstid för bara mig.

Kommentarer
Postat av: Debbie

Åh va skönt! Själv har jag fått sova så länge, så idag skulle jag upp halv 8.. smärta! haha, usch..en pina att tänka på att jag måste göra det (om inte tidigare) när skolan väl drar igång. Uss!

2006-07-24 @ 12:09:04
URL: http://dendardebbie.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0