Bröllopet i antågande

Jag letar och letar, men bröllopsklädsel är bara inte min grej. Jag hittade den perfekta kjolen för någon månad sen på Beyond retro. Bara det att jag hittade den där. Men den är helt fantastisk. Rosa tyll till knäna. Den är så stor att när jag ska sätta mig trillar nästan stolen baklänges. Jag kan knappt gå genom dörrar. Men underbar är den! Skor till den har jag. Det får bli vita. Men vad har man upptill? Jag tänkte brunt, men det är inte riktigt rätt rosa för brunt. Helst skulle jag vilja ha någon galet mönstrad top á la 70-tal. Stora ringar eller fyrkanter i olika färger. Eller så vill jag ha något prickigt lite mer strikt, också 70-talsinspirerat. Förmodligen slutar det med någon trist enfärgad liten top. Men kjolen kommer nog oavsett stå ut - i dubbel bemärkelse.

Idag hittade jag ett par snygga guldskor som jag ska lämna tillbaka imorgon. Jag kände att varför ska jag köpa ett par klackar till när jag ändå aldrig använder de vita. Det känns ganska så onödigt. Så bekvämt är det verkligen inte att knata runt i dem. Jag kommer förmodligen falla över ändå när jag tar mig till kyrkan. Men guldskorna hade kunnat göra sig bra till guldväskan jag hittade idag. Återigen - det är inte riktigt jag. Kanske blir det en silvrig väska istället i model minimal. Som jag heller aldrig kommer använda igen. Jag tror jag måste ha fler cocktailpartyn. Eller bli inbjuden till fler - det går ju också bra. Det är lite kul att få klä upp sig. Jag känner mig lätt överklädd bara jag har höga klackar (vilket därför aldrig sker), men på en finfest skulle det ju kunna vara ok. Då är alla överklädda.

Kommentarer
Postat av: Olamathea

Your website is extremely interesting

2009-06-02 @ 09:50:15
URL: http://olamathea.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0