Nu börjar helgen

Jag har lärt mig något i alla fall. Ett lugn har lagt sig över mina bjudningar och det inte så lite. Jag var en avslappnad och ätande värdinna till julfrukosten i morse (har en tendens att mest springa runt och värdinna vilket gör att jag har svårt att äta). Hade inte preppat så mycket utan kastade bara ut grejerna ur kylen och satte på kaffe och värmde gröt. Sen avvaktade jag att de kom helt enkelt. Det var väldigt mysigt: skinkmacka, familj och en röd traktor. Kan det bli mycket juligare?

Har varit ute och köpt lite presentband. Min julklapp är lite alternativ och kommer att slås in i tidningspapper med rosa satinband runt. Brorsan kan komma att bli lite besviken på sin enda julklapp. Själv är jag nöjd med mitt miljö- och återvinningstänkt.

Hörde igår att julförsäljningen i år uppgått till 52 miljarder kronor. Det är lika mycket som Ghanas bruttonationalprodukt. Nyhetsuppläsaren log lite sött efter inslaget. Själv blev jag illamående. Jag är i alla fall glad att jag inte bidragit till hysterin. Någon måste ju sätta trender för icke-konsumtion också.

Nu blir det jul hemma hos mamma i min hemstad. Utan julstress.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0