TVÅ bonusdagar

Tillbaka i la stada igen. Det var mycket varmare än jag trodde ikväll. Supermyssommarkväll in i det sista. På nåt vis.

Jag har ätit gott hela helgen och bara tagit det lugnt i soooolen. Det skulle enligt väderförutsikterna vara sol endast fredag och sen moln eller regn lördag, söndag. Men jag hade mer flyt än på länge när både lördagen och söndagen visade sig bli soliga och varma. I lördags tog jag mig till och med ett bad. Så gött! Sen frös jag iofs rätt länge eftersom soldiset dolde solens värme. Men det var det värt.

I lördagsnatt hämtade jag storebrorsan från ett bröllop mitt i natten. Sen passade vi på att kolla in stjärnhimlen. Det är bara att passa på när man är på landet i mörkret. I stan är ju stjärnorna svårskådade. Jag läste astronomi i gymnasiet men tyvärr har jag glömt allt för mycket (förutom hur man räknar ut det svarta hålets densistet - jag vet, jag minns en massa onödigt), men några stjärnbilder sitter etsade i mitt minne. Det var hur som helst väldigt klart och vintergatan syntes tydligt. Det är mysigt att vara ute på nätterna och ha möjlighet att bara stå och stirra upp mot skyn.

Idag åkte lillbrorsan (som egentligen är mellanbror, det vill säga äldre än mig) och hans familj hem ganska tidigt så det blev rätt lugnt efteråt. Deras dotter var väldigt kinkig idag. Det var lite trist att hon var så det sista jag såg av henne för den här gången. Men igår var hon vid väldigt god vigör som tur var. Vi busade mycket och hon var så söt. Vi hade kafferep i lekstugan.

Lillbrorsan och jag utmanade förresten varandra i handstående, baletthopp och hjulning igår. Ingen vacker syn, men förmodligen ganska så underhållande. Vi höll på länge och brorsdottern ville också vara med. Hon blev dock assisterad eftersom hon bara är 18 månader. Idag hade brorsan träningsvärk i ryggen och armarna. Roligt!

Jag blev kvar med storebrorsan och hans tjej längre än de andra idag. Det var skönt! Vi spelade racketspel, satt i solen och bara va. Sen fick jag köra hem. Tjoho vad kul! Kul bil att köra utöver att jag sällan får tillfälle att köra alls. Följde med dem hem och lagade pizza och kollade film. Mysig avslutning på helgen.

Och jag har fortfarande en veckas semester kvar!

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0