Semesterdag

Jag har haft en riktigt skön sista semesterdag. Läst på bryggan och shoppat. Det blev en del shoppat faktiskt: nya jeans, en väska som är stor nog att få följa med till skolan, en kajalpenna (!) och ett par riktigt shyssta trosor från Frank Dandy. Jag blev så kär i dem på en gång att jag bara var tvungen. De var förstås lite dyra, men min erfarenhet säger mig att de dyra håller betydligt längre än sunkiga från H&M. På H&M:s brukar nästan sömmarna ge upp innan jag ens fått på mig dem. Eller är det bara jag? Nåja, jag lyckades i alla fall springa på ett antal oväntade rabatter under shoppingturen så jag kom faktiskt undan med blotta förskräckelsen. Väskan fick jag 25 % på för att butiken "återöppnats". Tack för det Televerket! Jag insåg det inte ens innan jag bestämt mig så jag stod bara och undrade vad hon gjorde. Men jag missunnar mig inte det på något vis! Jeansen var Cheap Monday och således ganska billiga. Men jag fick ytterligare 10 % med hjälp av en liten rabatt jag fått hem från Åhléns. Återigen, bara att passa på. Shopping är kul när det är så här.

Jag tänkte att jag skulle tränat idag. Gymmet hann jag dock inte till eftersom de stängde fyra (jag var ju strängt upptagen med att beta av rabatterna på Åhlle). Så det blev bara en kort promenad för att svalka av mig lite. Lite magräning och armhävningar, sen fick det räcka. Jag hade siktet inställt på den pizza jag skulle kreera.

Det blev alltså pizza till middag. Jag hade champinjoner, rökt skinka, mozarella och oliver på. Aaaah, det var så smaskigt. Salladen bestod av en avocado som äntligen legat till sig klart och lite plommontomater. Mycket gott och förhoppningsvis närande. Jag fick faktist cola till det. Brukar inte bli så ofta eftersom jag inte tycker om det längre. Men till pizza smakade det alldeles utmärkt.


Håller på att trolla lite med min kajal. Det var så länge sen jag gjorde det här. Men jag tror att kajal kan vara min grej. Förut var ögonskugga min grej, men det har jag nog lagt lite på is. Less is more och jag tror på kajalen av den anledningen.


Kommentarer
Postat av: Abdulvanja

Excellent site.

2009-12-11 @ 08:53:54
URL: http://abdulvanja.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0