Gnagsår förresten

Jag har fått skavsår på mina hälar varje gång jag haft ett par av mina skor i sommar. Varje gång tänker jag "nästa gång blir det bättre..." Men icke! Igår köpte jag mig riktiga skavsårsplåster från Compeed. Tjocka och härliga och som en extra skyddande hud var de. Perfekt! Nu skulle här bäras skorna igen. The return of my heels - tänkte jag.

Halvvägs till jobbet i morse kände jag hur det sved. När jag kom fram såg jag hur skorna gnagt sig igenom den tjocka plasten och ner i min hud. När jag tittade på det såg det lite ut som kycklingfilé. Rosa och härligt! Jahapp, det var bara att dra på sig flipflop - igen! Det är verkligen mördarskor. Jag förstår inte att de ska vara så jäkla hårda i hälen. Det är dessutom läder så de borde ju ge med sig någon gång. Problemet är bara att jag aldrig orkar ha på mig dem så länge eftersom mina hälar blir till köttfärs. De måste väl gås in, men hur det ska gå till är en bra fråga. Med rejäla tubsockor kanske...

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0