Dagens lunch

Så här direkt efter lön blir jag som galen efter färska grönsaker och frukt. Precis innan lön har jag inte råd att köpa sånt utan måste helt koncentrera mig på det viktigaste. Lite galet, eftersom lite rotfrukter i exempelvis pastan är billigare än något kött i värden (utom möjligen hemslaktat, men få har väl den möjligheten). Efter lön blir jag i alla fall som galen och mitt kylskåp fullkomligt exploderar av frukt och grönt. Där är jag nu :-)

Svamppytt

Så idag blev det i alla fall en liten vegetarisk pytt på mandelpotatisen från igår, färska champinjoner, morötter, lök och persilja. Jag passade på att gräddstuva den också. Det blev mycket gott. Till det fick jag lite kräftstjärtar som också var kvar från igår. Det blev även en liten grönsallad som jag ringlade min favoritvinegrette över. Den gör jag med fransk senap, rapsolja, mörk balsamico, vitlök och kryddor. Jag har fått den från min matguru M förstås :-) Jag drack vatten till maten. Mjölk hade säkerligen passat utmärkt men jag har tyvärr blivit tvungen att sluta dricka det.

Så om du inte vet vad du ska göra till middag kan jag rekommendera denna delvis vegetariska anrättning.

Kommentarer
Postat av: Honken

Samma här. Nu är kylskåpet fullproppat med nyttigheter! :-)

2006-08-26 @ 17:05:13
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0